Archiwum zamówień publicznych

Archiwum zamówień publicznych

Rynek Zdrowia

- Problemem przede wszystkim jest to, że kontrole w żaden sposób nie są nastawione na prewencję. Mają zasadniczo charakter opresyjny. Jednym słowem ich zadaniem jest wykrycie jak największej liczby nieprawidłowości, a co się z tym wiąże, nałożeniem wysokich kar finansowych oraz żądaniem zwrotu funduszy za wykonane świadczenia - stwierdza Barbara Bulanowska, dyrektor Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie.

Dyrektor Bulanowska wie, co mówi. Jako wieloletni dyrektor Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ poznała wszystkie mechanizmy rządzące kontrolami Funduszu.

- Doskonale wiem jak mnie rozliczano, kiedy byłam dyrektorem oddziału NFZ z przeprowadzanych kontroli i czego ode mnie wymagano. Podstawowym elementem oceny kontroli nie była ich ilość czy jakość, a jedynie uzyskany w ich wyniku efekt finansowy - kwota nałożonych kar oraz kwota zakwestionowanych i odzyskanych środków finansowych za wykonane świadczenia - mówi nam otwarcie dyrektor Bulanowska.

- Uważam, że kontrola powinna mieć przede wszystkim funkcję edukacyjną i zapobiegawczą. Forma obecna powoduje, że kontrole ze strony NFZ są nie tylko uciążliwe i powodują u zarządzających placówkami ochrony zdrowia potężny stres wynikający z obawy przed utratą znacznych środków finansowych, ale także nie przynoszą wartości dodanej, jaką byłby coraz lepiej działający system - dodaje.

Cały artykuł: http://www.rynekzdrowia.pl/Finanse-i-zarzadzanie/Dobra-zmiana-Kontrole-NFZ-maja-byc-krotsze-i-mniej-opresyjne,160834,1,1.html

We use cookies to optimize your experience. By browsing our site you agree to our Privacy Policy.