Podziękowania od Pacjentów

Nasz Szpital

Kraków, dn. 17 maja 2015 r.

Szanowna Pani

Mgr Barbara Bulanowska

Dyrektor

Szpitala Uniwersyteckiego

Kraków, ul. Kopernika 36

 

Poczuwam się do miłego obowiązku przekazania do wiadomości Pani Dyrektor moich refleksji związanych z pracą Poradni Alergologicznej Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie, ul. Śniadeckich 10, którą kieruje Pani dr hab. Ewa Czarnobilska.

Jako osoba cierpiąca od wielu lat na poważne, przewlekłe i postępujące schorzenia, mam bardzo ścisły i częsty (w zasadzie nieprzerwany) kontakt z wszelkiego rodzaju placówkami służby zdrowia. Posiadam bardzo bogate doświadczenia z pobytów w szpitalach, szpitalnych oddziałach ratunkowych, oddziałach specjalistycznych, leczenia w poradniach
i ambulatoriach. Korzystałam i nadal muszę korzystać z licznych konsultacji lekarskich oraz opieki pielęgniarskiej i rehabilitacyjnej, a także stykać się z personelem pomocniczym
i administracyjnym w wielu placówkach służby zdrowia. Z tej racji spotykam się także ze znaczną liczbą pacjentów, stąd też, dzięki własnym wieloletnim doświadczeniom oraz relacji innych chorych mam bardzo głęboki wgląd w sytuację osób zmuszonych do korzystania
z opieki medycznej w obecnym systemie. Wiem, że nierzadko do cierpień wynikających bezpośrednio z choroby, dołączają się dodatkowe dolegliwości związane z atmosferą, towarzyszącą udzielaniu świadczeń medycznych i stosunkiem do pacjenta. Bywa, że przeżycia z tym związane stanowią dodatkową traumę i pogarszają samopoczucie chorych osób.

Opisana sytuacja tym bardziej motywuje mnie do przedstawienia zgoła odmiennego obrazu, jaki jawi się chorym mającym szczęście trafić pod opiekę Poradni Alergologicznej Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie, ul. Śniadeckich 10. Chorzy, udręczeni dolegliwościami i trudami leczenia oraz często przykrym traktowaniem w innych placówkach służby zdrowia, znajdują tutaj wszystko, czego najbardziej im potrzeba. Najwyższy profesjonalizm, wszechobecna życzliwość i niezwykle ciepły stosunek do pacjenta, stanowią o wyjątkowej wartości tej placówki Szpitala Uniwersyteckiego. Cały zespół, poczynając od pracowników szczebla pomocniczego a na Kierowniku Poradni kończąc – stosuje zasadę głębokiej empatii i zozumienia, dowodząc swoją postawą, że dobro pacjenta jest zawsze najwyższą wartością. Tej zasady uczy i ściśle przestrzega jej stosowania Kierownik tej Poradni Pani dr hab. Ewa Czarnobilska, która swoim osobistym przykładem stwarza wzór postępowania wobec chorych. Nikt, kto znajdzie się w zasięgu działania tej Poradni nie odejdzie z poczuciem, że został zlekceważony czy potraktowany z nienależytą uwagą. Zarówno pacjenci pozostający pod stałą opieką tej Poradni jak i osoby tam diagnozowane czy konsultowane, spotykają się z troską, uwagą i najwyższymi standardami wiedzy medycznej ze strony pracujących tam lekarzy różnych specjalności. Każdy pacjent znajduje tam poszanowanie dla swego cierpienia, zainteresowanie problemem i autentyczną chęć pomocy, zarówno w zakresie przeżywanych dolegliwości jak i samej organizacji badań i wizyt. Ogólny komfort psychiczny, jaki stwarzają wszyscy pracownicy Poradni bardzo pozytywnie wpływa na samopoczucie pacjentów i wyzwala w nich dobrą energię do walki z chorobą. Już samo zetknięcie się z personelem Poradni ma walor terapeutyczny. Anonimowy pacjent oczekujący w korytarzu na swoją kolej, staje się przedmiotem (powinno się raczej powiedzieć podmiotem) zainteresowania samej Pani dr hab. med. Ewy Czarnobilskiej, z której emanuje ciepło i wrażliwość na drugiego człowieka. Za przykładem Pani Docent cały personel odnosi się do pacjentów z podziwu godną serdecznością, życzliwością i cierpliwością. Pozostaje jedynie szczerze żałować, że wobec bardzo ograniczonych środków tylko stosunkowo niewielki krąg osób może korzystać z opieki tej Poradni a jej możliwości naukowe oraz kliniczne są przez to zminimalizowane.

Szanowna Pani Dyrektor, wśród powszechnych narzekań na służbę zdrowia, jest dla mnie prawdziwą satysfakcją i przyjemnością możliwość wypowiedzenia się w superlatywach o Kierownictwie i Pracownikach Poradni Alergologicznej, która tak chlubnie wyróżnia się na tle innych placówek ochrony zdrowia i służb klinicznych. Jest mi tym bardziej miło, że jestem nie tylko pacjentką ale także byłą długoletnią (45 lat pracy) pracownicą Szpitala Uniwersyteckiego, który zawsze pozostanie bliski mojemy sercu. Pragnę podkreślić, że w piśmie niniejszym przedstawiłam nie tylko własne odczucia, ale jestem jednocześnie wyrazicielem opinii licznego grona wdzięcznych pacjentów, którzy poprzez tę wypowiedż pragną uhonorować perfekcyjną pracę całego Zespołu Poradni Alergologicznej Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie, ul. Śniadeckich 10.

Łącze wyrazy głębokiego szacunku

Wanda Kubica – Mańkut

 

Do wiadomości:

Rzecznik Prasowy

Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie

Ul. Kopernika 36, Kraków

Kontrast strony:

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Informujemy, że od 25 maja 2018 r. stosujemy RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), czyli nowe unijne rozporządzenie, które dotyczy ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z Informacjami dla Pacjenta, które znajdą Państwo w zakładce Dla Pacjenta - Ochrona danych osobowych.